Brev:
Lægger sig til at sove når maden kommer
4. maj 2017
Alder:
3 mdr.
Lægger sig til at sove når maden kommer
Hej Helen,
Efter et skifte til andre flasker og flade sutter i stedet for runde, begyndte det at gå bedre med spisningen.
Vi er imidlertid løbet ind i et andet problem, nemlig at vores datter , når hun skal spise (hun er begyndt at melde sig selv), så lægger hun sig til at sove når flasken kommer. Lægger man hende så over til at sove vågner hun med det samme og begynder at sutte på fingrer og hænder og udviser tegn på sult generelt.
Tager hun imod flasken ligger hun enten stille med den i munden og foretager sig ikke yderligere eller også "flyver" tungen ukontrolabelt rundt i munden, rundt omkring suttehovedet på flasken, hvilket ender med at gøre hende så frustreret at hun direkte afviser flasken i stedet for.
Vi har haft ergoterapeut på og også SP har været forbi men begge dele uden løsninger på problemet. Det har efterhånden stået på i knap en uge og hendes daglige madindtag ligger omkring på det halve af hvad hun "skal" have (hvis man regner med 1/6 af kropsvægt).
Hilsen os